Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Εστιατόρια & Επιχειρήσεις Εστιασης – Μέτρα για την επόμενη μέρα

Apr 8, 2020

Q1: Τι θα πρέπει να λάβω υπόψη, σχετικά με τους εργαζομένους της επιχείρησης μου, πριν επιστρέψουν στην εργασία τους;

Μια καλή πρακτική θα ήταν να λάβουμε υπόψη την κατάσταση της υγείας του κάθε εργαζόμενου ξεχωριστά αλλά και του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος, την περίοδο αναστολής των εργασιών. Εάν δηλαδή έχει νοσήσει κάποιος από κορωνοϊό ή αν υπάρχουν τα σχετικά συμπτώματα και ύποπτα κρούσματα.

Πιθανό αυτή την στιγμή να σκέφτεστε ότι τέτοιου είδους πληροφορίες εμπίπτουν σε θέματα προσωπικών δεδομένων (GDPR) και δεν θα έχετε άδικο. Ωστόσο, σε τέτοιες καταστάσεις κρίσεις όλοι πρέπει να δείχνουμε κατανόηση καθώς προέχει η δημόσια υγεία και να εξηγήσουμε στους εργαζομένους μας ότι οι πληροφορίες αυτές θα είναι εμπιστευτικές με σκοπό να προστατεύσουμε τόσο τους συναδέλφους όσο και τους πελάτες μας .

Στην περίπτωση που υπάρχει θετική απάντηση, τότε θα πρέπει να διερευνήσουμε κατά πόσο τηρήθηκε η διαδικασία της καραντίνας και εάν στο τέλος διενεργήθηκε εργαστηριακή εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα, ώστε να πάρουμε τις ανάλογες αποφάσεις. Μπορείτε σε κάθε περίπτωση να συμβουλευτείτε και τους λειτουργούς του Υπουργείου Υγείας στο 1420, για το πως θα χειριστείτε το θέμα.

Signup today for free and be the first to get notified on new updates.